چند توصیه مهم برای بعد از عمل ابدومینوپلاستی
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

برخی از مهم ترین توصیه های مراقبتی پس از جراحی زیبایی شکم به توصیه پزشکان مجرب به شرح زیر می باشد:
1- پوشیدن گن مخصوص

از مهم ترین نکات مراقبتی پس از عمل ابدومینوپلاستی، پوشیدن گن مخصوص می باشد. زیرا در این عمل، از کناره ی پهلو تا بالای ناحیه تناسلی برش هایی برای انجام گرفتن جراحی داده می شود و با توجه به نوع عمل که در ناحیه شکمی انجام می گیرد، فرد پس از عمل شاهد ورم شکم خواهد بود.

برای کاهش درد و تورم شکم، این گن های مخصوص طراحی شده اند که البته با پوشیدن آنها فرد می تواند از افتادن و آویزان شدن شکم خود جلوگیری کند و به نتیجه دلخواه خود برسد.
2- رعایت و توجه به رژیم غذایی

داشتن رژیم غذایی سالم مانند پرهیز از غذاهای چرب و اضافه کردن سبزیجات و آب میوه های طبیعی، به فرد بیمار کمک می کند تا دوران نقاهت کوتاه مدت و با درد کمتری را بگذراند و از عوارض جانبی خطرناک و آسیب زننده جلوگیری کند.

همچنین در این رژیم غذایی اصولی حتماً باید مصرف آب زیاد لحاظ شود. زیرا نوشیدن آب بعد از عمل ابدومینوپلاستی به دفع سموم اضافی بدن کمک می کند.

 

- خود داری از مصرف دخانیات و نوشیدنی های الکلی

بنا بر توصیه پزشکان، شخص بیمار باید حداقل سه ماه بعد از انجام عمل زیبایی شکم از مصرف مشروبات الکی و دخانیات دوری کند. زیرا انجام این عوامل موجب کاهش روند التیام زخم ها می شود و در نتیجه دوران نقاهت طولانی مدتی را برای فرد رقم خواهد زد.


4- داشتن استراحت کافی

از مهم ترین عواملی که به روند بهبودی سرعت می بخشد، داشتن استراحت درست و کافی بعد از جراحی ابدومینوپلاستی است. البته باید این نکته لحاظ گردد که میزان استراحت در هر فرد، به شرایط و قدرت بدنی آن بستگی دارد و طبق توصیه و تجویز پزشک بایستی به آن عمل شود.


5- خودداری از فعالیت های بدنی سنگین

در هفته های اول بهبودی، انجام دادن برخی از فعالیت های بدنی برای شخص دشوار و در مواردی طاقت فرسا می باشد. بهتر است برای بهبودی کامل از فعالیت های سنگین بدنی که زخم ها فشار وارد می کنند، دوری کنید.

همچنین به دلیل وجود بخیه که در عمل همراه است فرد باید تا مدت ها از بلند کردن اجسام سنگین خودداری کند. چرا که در صورت آسیب رسیدن به زخم ها، خونریزی دو عوارض جانبی را به همراه خواهد داشت.

 

- رعایت بهداشت فردی و استحمام

در طول دوره نقاهت، رعایت بهداشت به روحیه و روند بهبودی کمک شایانی خواهد کرد. تمیز نگه داشتن پانسمان ها از ایجاد عفونت جلوگیری می کند و موجب التیام زخم ها می شود. همچنین استحمام در این دوره سخت می باشد که با توجه به توصیه پزشک معالج خود، بایستی در دوران کوتاهی پس از عمل از اعمال استحمام خودداری شود و پس از آن نیز با رعایت یک سری نکات انجام شود.
7- استفاده از آنتی بیوتیک و دارو های مناسب

اصولا پس از انجام عمل ابدومینوپلاستی در ناحیه شکم و پهلو احساس درد حس می شود. که از مسکن های استامینوفن و کدئین برای کاهش درد استفاده می شود. اما بهتر است از مصرف هرگونه آنتی بیوتیک به صورت سرخود دوری شود و تنها داروهای تجویزی پزشک معالج به کار برده شود. زیرا برخی داروها عوارض جانبی به همراه دارند و ممکن است سبب بروز مشکلات شدیدتری شوند.

 

- بازگشت به فعالیت های روزانه

طبق نظریات پزشکی، فرد بیمار می تواند پس از گذشت دو هفته به فعالیت های روزانه خود اعم از آشپزی، رانندگی و… بپردازد. اما همچنان باید از انجام برخی کارهای سنگین بپرهیزد و نکات مراقبتی را رعایت کند. همچنین بعضی از افراد با توجه به شغلشان ترجیح می دهند پس از یک ماه به سراغ فعالیت های خود باز گردند.
9- پیاده روی آرام و ملایم

با اینکه فرد پس از انجام جراحی زیبایی شکم نیاز به استراحت کافی دارد اما پیاده روی سبک و آرام با توجه به نظر پزشک معالج، توصیه می گردد. قدم زدن  موجب گردش خون سالم و جلوگیری از لخته شدن خون در ناحیه شکمی می شود. همچنین راه رفتن آرام سبب ورزش سبک عضلات شکمی و تقویت آن ها خواهد شد.
10- نحوه خوابیدن

پس از انجام عمل ابدومینوپلاستی، مسلماً توانایی خوابیدن به صورت عادی را به دلیل تورم در شکم و احساس درد نخواهید داشت. بهتر است هنگام خواب زانوهایتان خمیده باشد و بدنتان به حالت نیمه نشسته قرار بگیرد تا به شکمتان فشاری وارد نشود. همچنین از خوابیدن بر روی شکم یا پهلو نیز بایستی اجتناب شود.

 




:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : یحیی
ت : چهار شنبه 1 دی 1400
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی